Από τις αρχές του ξεσπάσματος της πανδημίας, ξέσπασε παράλληλα ένα «ντιμπέιτ» για το κατά πόσο ο ιός μεταδίδεται μέσω της θείας κοινωνίας και αν είναι ασφαλές να παραμείνουν ανοιχτές οι εκκλησίες. Από την πρώτη στιγμή μέχρι και σήμερα, η Κυβέρνηση αποδείχτηκε εντελώς απρόθυμη να έρθει σε ρήξη με την Εκκλησία, δεν πήρε επίσημη θέση για το ζήτημα της θείας κοινωνίας (δηλαδή να χρησιμοποιούν εκατοντάδες άνθρωποι την ίδια λαβίδα), αφήνοντας έτσι τους παπάδες ανενόχλητους να την πραγματοποιούν, ενώ οι εκκλησίες έκλεισαν μεν τις περιόδους της καραντίνας, αλλά όλη την υπόλοιπη περίοδο λειτουργούσαν.
Όλοι θυμόμαστε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου να φιλάει εικόνα τον Δεκαπενταύγουστο, τον Μητσοτάκη να συμμετέχει την ίδια μέρα σε λειτουργία αλλά και τον συνωστισμό των πιστών και των ιερέων στην Εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη. Η στάση της Κυβέρνησης απέναντι στην Εκκλησία, έδωσε στην πραγματικότητα «άφεση αμαρτιών» στους παπάδες, να δημιουργήσουν υγειονομικές βόμβες, με την ευλογία τους!
Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις, αυτή η στάση της Κυβέρνησης, επέτρεψε στους πιο θρασείς ανάμεσα στους παπάδες να βγάζουν ανακοινώσεις πως η χρήση μάσκας απαγορεύεται στους ναούς, να αδιαφορούν για φαινόμενα συνωστισμού στις εκκλησίες αλλά ακόμα και να αρνούνται την ύπαρξη του κορονοϊού, με τον εφημέριο στον ναό του Αγίου Ισιδώρου Πετροκοκκίνου στη Χίο πατέρας Ανδρέα Αθανασόπουλο, να το «απογειώνει», λέγοντας πως
«αμαρτίες είναι η βλαστήμια, οι εκτρώσεις, η ομοφυλοφιλία, το να μην έρχεται ο κόσμος την Κυριακή στην Εκκλησία ή να έρχεται αργά και να κοινωνάμε χωρίς να έχουμε εξομολογηθεί».
Μία λίστα χωρίς αρχή και τέλος
Την ίδια ώρα, υπήρξαν πολλές φωνές που προειδοποιούσαν πως αυτή η στάση των εκπροσώπων της Εκκλησίας είναι επικίνδυνη αν όχι εγκληματική και πως οι ναοί θα αποτελέσουν πηγή μετάδοσης του κορονοϊού. Σύντομα, αυτές οι φωνές άρχισαν να επαληθεύονται, με πολλούς ιερείς να βρίσκονται θετικοί στον κορονοϊό. Πλέον, σχεδόν κάθε μέρα ακούμε και για νέο κρούσμα. Ας δούμε κάποιες περιπτώσεις ενδεικτικά.
Ας ξεκινήσουμε από τα μέσα Αυγούστου, όταν ιερέας στη Μυτιλήνη βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό και στη συνέχεια ας πάμε στις 30 Αυγούστου, όταν γινόταν γνωστό πως ο Πρωτοσύγκελος Μητροπόλεως Τρίκκης και Σταγών, στα Τρίκαλα, Αλέξιος Κανίνας βρέθηκε επίσης θετικός. Κάποιους μήνες νωρίτερα, ο ίδιος είχε δηλώσει πως ο κορονοϊός δεν κολλάει μέσω της θείας κοινωνίας.
Ανάμεσα σε άλλες περιπτώσεις, στα μέσα Οκτώβρη, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Κέρκυρας ιερέας από το Σιδάρι που είχε βγει θετικός σε τεστ κορονοϊού ενώ θετικός βρέθηκε και ιερέας στο χωριό της Αρχαίας Ολυμπίας, όπως και η σύζυγος και ο γιος τους και στα τέλη Οκτώβρη ένας ιερέας στο Ηράκλειο.
Ο Νοέμβρης ήταν ο μήνας που τα κρούσματα στους ιερείς εκτοξεύτηκαν. Ο θάνατος του Μητροπολίτη Λαγκαδά από κορονοϊό, το γεγονός ότι ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος και ο διάδοχος του Ιερώνυμος που βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό και τέλος η είδηση πως και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι θετικός, αποτέλεσαν κάποιες από τις ειδήσεις που κυκλοφόρησαν ευρέως, αλλά δεν ήταν οι μοναδικές. Τις τελευταίες μέρες βρέθηκε θετικός και ιερέας σε χωριό της Μαγνησίας, ο οποίος είχε παραστεί και σε μνημόσυνο σε κλειστό οικογενειακό κύκλο, τρεις ιερείς της Φλώρινας βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό, οι οποίοι, βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό και η λίστα συνεχίζεται…
Ανευθυνότητα χωρίς τέλος!
Το πρόβλημα δεν είναι ότι κολλάνε παπάδες και αξιωματούχοι της Εκκλησίας, είναι η τεράστια ανευθυνότητα που χαρακτηρίζει τους εκπροσώπους της Εκκλησίας, αφού συμπεριφέρονται σαν να είναι «ανώτεροι» της πανδημίας, δεν παίρνουν μέτρα προφύλαξης, μπαίνουν σε σπίτια, ανοίγουν τις εκκλησίες (στα κρυφά) τις Κυριακές κοκ, θέτοντας έτσι όχι μόνο τους εαυτούς τους αλλά γενικά τη δημόσια υγεία σε κινδυνο.
Για παράδειγμα, στη λειτουργία για τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη που αναφέρεται και παραπάνω όπου συμμετείχε και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Μητροπολίτης Άνθιμος και άλλοι ιερείς δε φορούσαν καν μάσκα, ενώ στη 1 Νοεμβρίου (δηλαδή 6 ημέρες αργότερα) ο Μητροπολίτης Ιερισσού ο οποίος συμμετείχε στη θεία λειτουργία και στη συνέχεια στη δοξολογία που τελέσθηκε στον Άγιο Δημήτριο, βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό!
Επίσης, μετά τον θάνατο του Μητροπολίτη Λαγκαδά, ιερείς οργάνωσαν προσκύνημα της σορού του, με πολλούς από αυτούς να μη φοράνε μάσκα, ενώ σε κάποια στιγμή ένας ιερέας σήκωσε στα χέρια του ένα μικρό παιδί –που ευτυχώς φορούσε μάσκα– ώστε να φιλήσει τον νεκρό!
Δε θα μπορούσε να μην αναφερθεί και το «περιβόητο» γεύμα στο οποίο συμμετείχε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μετά το τέλος των εργασιών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου –η οποία έγινε διά ζώσης και όχι διαδικτυακά!
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η «γκανγκστερική» αντίδραση γιου ιερέα στην Χαλκιδική, ο οποίος επιτέθηκε στους αστυνομικούς που κλήθηκαν μετά από καταγγελία πως ο ιερέας τελούσε λειτουργία τη Κυριακή 22 Νοεμβρίου!
Οι ιερείς εγκληματούν με την ανοχή της Κυβέρνησης
Τελικά, το ζήτημα δεν είναι αν οι παπάδες «κολλάνε» κορονοϊό, αλλά το ότι στη συνέχεια τον μεταδίδουν σε όσους/ες τους εμπιστεύονται και θεωρούν πως με τη θεία κοινωνία, ή εντός της εκκλησίας δεν κινδυνεύουν! Και κάτω από αυτό το πρίσμα, η στάση της Εκκλησίας είναι εγκληματική!
Μία σοβαρή Κυβέρνηση θα όφειλε να πάρει ουσιαστικά μέτρα για να προστατεύσει την κοινωνία από την έπαρση και την ανευθυνότητα των ιερέων και τη Εκκλησίας, να πάρει δημόσια και καταδικαστική θέση για τη συνέχιση της θείας κοινωνίας εν μέσω πανδημίας και όταν ανοίξουν οι εκκλησίες να επιβάλλει αυστηρά μέτρα προστασίας.
Βέβαια, η «σοβαρότητα» είναι λέξη που δεν ταιριάζει στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη, που εν μέσω πανδημίας κυνηγάει τη νεολαία που «δεν προσέχει», τους ανθρώπους των κινημάτων, που δείχνουν σαφώς πολύ μεγαλύτερη συνέπεια και προσοχή στα μέτρα προστασίας από τους παπάδες και τα ΜΑΤ, – τις συναθροίσεις σε ανοιχτούς χώρους και παράλληλα αφήνει (μέχρι που φτάσαμε στο απροχώρητο και κήρυξαν νέο lock down) την κοινωνία να στοιβάζεται στα ΜΜΜ, τους μαθητές σε τάξεις των 25 μαθητών και το Σύστημα Υγείας να καταρρέει.