Τις προηγούμενες βδομάδες ομάδα αναρχικών μοίρασε προκήρυξη σε φοιτητικούς χώρους με ευθεία επίθεση ενάντια στο Ξ με τίτλο “Απάντηση σε ψεύδη και συκοφαντίες” και υπογραφή “Μπάχαλοι ενάντια στη συκοφάντηση”.
Το Ξ απάντησε στο κείμενο των αναρχικών με σχόλιο το οποίο έχει δημοσιευτεί στο σάιτ του Ξ, μαζί με αυτούσια την προκήρυξη των αναρχικών.
Στη συνέχεια δημοσιεύουμε αποσπάσματα από το σχόλιο του Ξ, για λόγους χώρου.(Για τα πλήρη κείμενα, βλ. www.xekinima.org)
Το πιο σημαντικό σημείο στο οποίο θέλουμε να σταθούμε αφορά την κριτική για τη στάση του Ξ απέναντι στο φοιτητικό κίνημα.
Υποστηρίζουν ότι δήθεν το Ξ πρότεινε σταμάτημα του αγώνα των φοιτητών την περίοδο Γενάρη και Φλεβάρη.
Είμαστε υποχρεωμένοι να τους καταγγείλουμε για συνειδητό ψέμα και λασπολογία. Το Ξ ποτέ δεν πήρε τέτοια θέση! Τους προκαλούμε, γι’ αυτό, να παρουσιάσουν το υλικό στο οποίο το Ξ διατυπώνει τέτοια θέση!
Σε πλήρη αντίθεση μ’ αυτά που γράφουν, η θέση του Ξ ήταν για μαχητική κλιμάκωση των κινητοποιήσεων σαν προϋπόθεση για τη νίκη, και στα πλαίσια αυτά η σύνδεση του φοιτητικού κινήματος με το εργατικό κίνημα και τις τοπικές κοινωνίες, για το χτίσιμο του πανεκπαιδευτικού μετώπου και την πίεση στις συνδικαλιστικές ηγεσίες για το κάλεσμα γενικής απεργίας.
Αυτές οι θέσεις εκφράζονται με σαφήνεια σε δεκάδες διαφορετικές προκηρύξεις του Ξ ή εντύπων και παρατάξεων στις οποίες ανήκουν μέλη του Ξ.
Όλα τα σχετικά κείμενα είναι στο σάιτ του Ξ (βλέπε, χαρακτηριστικά, https://xekinima.org/news/displayNeolea.php?tbl=neolea&id=192).
Για τις συνεργασίες με ΕΑΑΚ, ΑΡΕΝ, κλπ
Το κείμενο των αναρχικών κατακεραυνώνει το Ξ για καιροσκοπισμό (“…οι συγκεκριμένοι είναι πάντα όπου φυσάει ο άνεμος”) επειδή αλλού συνεργάζεται με τα ΕΑΑΚ αλλού με την ΑΡΕΝ….
Το Ξ δεν εκφράζεται πλήρως ούτε από το χώρο των ΕΑΑΚ (ή του ΜΕΡΑ) ούτε από το χώρο της ΑΡΕΝ (ή του ΣΥΡΙΖΑ), παρά τις συνεργασίες που συχνά αναπτύσσει με αυτούς τους χώρους. Και γι’ αυτό, δεν μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους, δεν μπορεί να ενταχθεί σε μια κοινή πορεία με κανένα από τους δύο σχηματισμούς..
Το Ξ έχει επανειλημμένα εκφράσει την άποψή του υπέρ της πλατιάς συνεργασίας της Αριστεράς, στη βάση συγκεκριμένων προτάσεων/προγράμματος (σοσιαλιστικού).
Όσο αυτό (η πλατύτερη συνεργασία της Αριστεράς) δεν γίνεται πραγματικότητα, το Ξ υποχρεωτικά θα εξετάζει την κάθε συνεργασία που κάνει, συγκεκριμένα, ανά περίοδο, ανά πόλη ανά χώρο κοκ. Κάτω από κάποιες συνθήκες θα συνεργάζεται με παρατάξεις των ΕΑΑΚ, στις σχολές και, κάτω από άλλες, με παρατάξεις της ΑΡΕΝ, διατηρώντας πάντα και την κριτική του απέναντι σε αυτούς τους χώρους και τις θέσεις του.
Αυτό για μας είναι απλή λογική. Το πρόβλημα φαίνεται να είναι στη σχέση των “μπάχαλων” με την απλή λογική…
Οι μπάχαλοι “εκφραστές” του κινήματος
Μας κατακεραυνώνουν ότι “δεν είναι 50 αλλά εκατοντάδες” κι ότι έχουν τη συναίνεση της πλειοψηφίας.
Οι αριθμοί των αναρχικών /μπάχαλων ή όπως θέλουν να ονομάζονται, πραγματικά δεν είναι 50, αλλά όσοι οι ίδιοι καυχιούνται: δηλαδή μερικές εκατοντάδες (ο μεγαλύτερος αριθμός που έχουμε δει να χρησιμοποιούν για τον εαυτό τους είναι 400).
Το μαζικό κίνημα, από την άλλη, τους πληροφορούμε, είναι εκατοντάδες χιλιάδες. Και στις μεγάλες του στιγμές είναι εκατομμύρια. Αυτές τις εκατοντάδες χιλιάδες και τα εκατομμύρια, οι αναρχικοί αυτοί όχι μόνο δεν σέβονται, αλλά χλευάζουν. Ποτέ δεν ρωτούν, ποτέ δεν λαμβάνουν υπόψη τις δημοκρατικά εκφρασμένες θέσεις του!
Εδώ μας απαντούν πως δεκάδες συνελεύσεις πήραν αποφάσεις υπέρ των δικών τους θέσεων.
Ποιες αλήθεια είναι αυτές οι δεκάδες γενικές συνελεύσεις, στις οποίες αναφέρονται και οι οποίες υποτίθεται υποστηρίζουν τις αναρχικές μεθόδους; Σε ποιες γενικές συνελεύσεις μπήκε με σαφήνεια η πρόταση να κατέβουν όλοι με καλυμμένα πρόσωπα και μολότοφ για να συγκρουστούν με τα ΜΑΤ;
Και τι θέλουν να πουν με τις αναφορές σε “δεκάδες συνελεύσεις”; Ότι είναι διατεθειμένοι να μπουν στις διαδικασίες του κινήματος και να σεβαστούν τις αποφάσεις της πλειοψηφίας; Όχι βέβαια! Αν οι συγκεκριμένοι αναρχικοί – μπάχαλοι έχουν πραγματικά γνώση των αναρχικών ιδεών, θα έπρεπε να ξέρουν πως ο αναρχικός αρνείται να δεσμευτεί από τις αποφάσεις της πλειοψηφίας, αν δεν συμφωνεί μαζί τους, κι αυτό σαν θέση αρχής!
Κουκούλες
Οι “μπάχαλοι” εξοργίζονται γιατί το Ξ καταγγέλλει τις κουκούλες που φοράνε για να κάνουν τα μπάχαλα τους, κι αντιπαραθέτουν τους Παλαιστίνιους, τους Ζαπατίστας κλπ.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα μαζικά κινήματα δεν έχουν σχέση με καλυμμένα πρόσωπα. Κανένα μεγάλο κίνημα καμιά μεγάλη επανάσταση πουθενά, δεν χρειάστηκε κουκούλες.
Έτσι ήταν το Πολυτεχνείο, το ’73. Έτσι ήταν οι αγώνες της δεκαετίας του ’70 που έχτισαν το διαλυμένο συνδικαλιστικό και φοιτητικό κίνημα. Έτσι ήταν οι ηρωικοί αγώνες των “Προβληματικών Επιχειρήσεων” της δεκαετίας του 80. Χωρίς κουκούλες ήταν οι εργάτες της ΕΑΣ (οδηγοί αστικών λεωφορείων) για 3 μήνες στους δρόμους, οι εξεγερμένοι εργάτες της Πειραϊκής Πατραϊκής , το ίδιο οι αγρότες, οι καθηγητές αλλά και οι μαθητές στις σκληρές μάχες της δεκαετίας του ’90. Και πιο πρόσφατα τα μεγάλα κινήματα ενάντια στο ασφαλιστικό (2001), ενάντια στον πόλεμο (2003) κλπ.
Διεθνώς, καμία από τις πρόσφατες μεγάλες λαϊκές εξεγέρσεις των λαών της Λατινικής Αμερικής τα τελευταία χρόνια, στην Αργεντινή, τη Βολιβία, το Εκουαδόρ, κλπ, δεν χρειάστηκαν κουκούλες… για να μην πάμε πίσω σε μεγάλες εργατικές επαναστάσεις, όπως την ρώσικη, την ισπανική, και τόσες άλλες.
Τα παρισινά προάστια και ο αγώνας ενάντια στον CPE
Για να δικαιολογήσουν τη χρήση των κουκούλων αναφέρονται στην εξέγερση των νεαρών μεταναστών δεύτερης γενιάς στα προάστια του Παρισιού.
Γιατί όμως επιλέγουν να αναφερθούν στην εξέγερση των γκέτο και δεν επιλέγουν να αναφερθούν στο κίνημα που ανάτρεψε τον νόμο πρώτης πρόσληψης (CPE) πέρυσι;
Το κίνημα ενάντια στον CPE, ήταν ένα από τα πιο σημαντικά στην πρόσφατη ιστορία του γαλλικού κινήματος! Και δεν φόραγε κουκούλες! Αυτό το κίνημα νίκησε, έχοντας αναγκάσει τα συνδικάτα να καλέσουν γενικές απεργίες και κατεβάζοντας διαδηλώσεις 3 εκατομμυρίων!
Η εξέγερση στα γκέτο, δεν νίκησε. Ήταν μια έκρηξη, στην οποία η αριστερά είναι αλληλέγγυα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να υιοθετήσουμε άκριτα τις μορφές πάλης στις οποίες κατέφυγαν πολλοί από τους αγανακτισμένους νέους των γκέτο (που φόραγαν κουκούλες): το κάψιμο χιλιάδων αυτοκινήτων η καταστροφή της μικρής περιουσίας του μέσου γάλλου εργαζόμενου, όσο κι αν ήταν κατανοητά λόγω της ωμής καταπίεσης των μεταναστών β’ γενιάς, ήταν λαθεμένα γιατί απομόνωναν τους νέους των γκέτο από την πλειοψηφία των γάλλων εργαζομένων και της γαλλικής κοινωνίας οδηγώντας την εξέγερση σε αδιέξοδο.
Παλαιστίνιοι…
Σ’ ότι αφορά τους Παλαιστίνιους, είναι άξιο απορίας πως οι “μπάχαλοι” δεν βλέπουν πως οι μάζες των νεολαίων που συγκρούονται με τον ισραηλινό στρατό, και αντιμετωπίζουν τα τανκς με πέτρες δεν φοράνε κουκούλες. Οι μάζες που συμμετέχουν στην ιντιφάντα, τη μαζική εξέγερση των παλαιστινιακών μαζών, δεν φοράνε κουκούλες.
Αυτοί που φοράνε τις κουκούλες είναι οπλοφόροι (κάποιοι – όχι όλοι) της Φατάχ και της Χαμάς. Η Φατάχ και η Χαμάς, αποτελούν τη σημερινή παλαιστινιακή αρχή – είναι δηλαδή οι εκπρόσωποι του κράτους το οποίο τόσο πολύ μισούν οι αναρχικοί (οι αναρχικοί είναι ενάντια σε κάθε μορφή κράτους). Πως έγιναν ξαφνικά οι οπλοφόροι της Φατάχ και της Χαμάς πρότυπο των αναρχικών;
Ακόμα κι αν παραβλέψουμε το ποιοι είναι αυτοί που σήμερα φοράνε τις κουκούλες, γενικά μιλώντας το να πορεύεται ένας ένοπλος παλαιστίνιος μαχητής με κουκούλα, σε μια διαδήλωση, διεκδικώντας τα πιο στοιχειώδη ανθρώπινα και δημοκρατικά δικαιώματα, στην Δυτική Όχθη ή την Γάζα που βρίσκονται υπό την κατοχή του ισραηλινού στρατού, ο οποίος απλά φωτογραφίζει και μετά δολοφονεί, είναι αν μη τι άλλο, κατανοητό!
Τι σχέση όμως έχει αυτό με τον αναρχικό που πορεύεται στην Αθήνα;
…Και Ζαπατίστας
Κι εδώ να διορθώσουμε κάτι: δεν φοράνε όλοι οι Ζαπατίστας κουκούλες. Ο αντάρτικος στρατός των Ζ. καθώς και οι ιθαγενείς αγρότες που τους στηρίζουν, δεν φορούν κουκούλες. Κουκούλες φοράνε μόνο ο Μάρκος και οι άλλοι “κομαντάντε” – δηλαδή οι επικεφαλής αυτού του κινήματος.
Και γιατί φοράνε; Η εξήγηση που οι ίδιοι δίνουν είναι πως δεν θέλουν να αναπτυχθεί “προσωπολατρεία” – δεν θέλουν δηλαδή να γίνει ο Μάρκος κάτι σαν τον Τσε, ας πούμε. Αν είναι σωστή ή λάθος, αυτή η αντίληψη, είναι θέμα προς συζήτηση. Πάντως η αντίληψη των “μπάχαλων” για την κουκούλα δεν είναι η αντίληψη του Μάρκος και των άλλων ηγετών των Ζαπατίστας γι αυτήν.
Ξανά όμως τίθεται ένα ερωτηματικό, για το πόσο εύκολα, και στο τέλος-τέλος, γιατί, οι αναρχικοί θέλουν τόσο πολύ να ταυτιστούν με τους Ζαπατίστας. Αφού οι τελευταίοι είχαν επιχειρήσει να μετατραπούν σε νόμιμο κόμμα και να μπουν σε κανονικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες, αφού έκαναν διαπραγματεύσεις με το μεξικανικό κράτος με το οποίο κατέληξαν σε ένα συμβιβασμό να τους αφήσει (το κράτος) ήσυχους στην περιοχή τους, (κι αυτοί με τη σειρά τους να μην ενοχλούν και πολύ), πώς οι αναρχικοί επιμένουν να τους παρουσιάζουν σαν πρότυπο τους;
Εκτός ορίων…
Όλα τα πιο πάνω λίγο ενδιαφέρουν βέβαια τον αναρχικό-μπάχαλο. Βασικά θεωρεί την δική του προσωπική “επανάσταση” σαν επανάσταση της κοινωνίας… νομίζει πως τα πράγματα είναι τόσο απλά και τόσο εύκολα όσο το να πετάς μια μολότοφ…
Βέβαια όποιος διαφωνεί μαζί τους είναι ένας συκοφάντης… Έτσι κατηγορούν το Ξ για συκοφαντία, και βγάζουν προκήρυξη ενάντια στη “στην λάσπη και το ψέμα” για να αποκαταστήσουν την αλήθεια… Και το κάνουν καταγγέλλοντας, το Ξ ότι χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους με τον Γκαίμπελς! Τον, “υπουργό διαφώτισης και προπαγάνδας” της Ναζιστικής Γερμανίας…!!
Φοβεροί δεν είναι; Τέτοια αποκατάσταση της αλήθειας, τόση αντικειμενικότητα, τόση σοβαρότητα… πραγματικά μας εκπλήττει! Συγχαρητήρια κύριοι!