Ανακοίνωση 19 συνδικαλιστικών φορέων Μουσικών

Την προηγούμενη περίοδο, 19 συνδικαλιστικοί φορείς μουσικών, 2 πανελλήνιες ομοσπονδίες και 17 πρωτοβάθμια σωματεία, συντονιστήκαμε και αγωνιστήκαμε για τη διεκδίκηση ενός πάγιου και δίκαιου αιτήματός μας.  Τη διόρθωση της κατάταξης των εργαζόμενων μουσικών στους ΟΤΑ που μέχρι σήμερα θεωρούνταν ανειδίκευτο προσωπικό και αμείβονταν σαν απλοί απόφοιτοι λυκείου. Το αίτημα κατατέθηκε στον Υπουργό Εσωτερικών Ν. Βούτση και στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γ. Κατρούγκαλο στην επιτυχημένη κλαδική κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στις 17/3.

Στο Νόμο 4325/2015 που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 11 Μαΐου περιλαμβάνεται διάταξη[1] που προβλέπει ότι οι μουσικοί,  κάτοχοι Πτυχίων ή Διπλωμάτων Ωδείων που εργάζονται στους Δήμους, θα κατατάσσονται στον κλάδο Τ.Ε. Μουσικών (Ανώτερης Εκπαίδευσης) και θα αμείβονται με τους αντίστοιχους μισθούς.

Πρόκειται για μια σημαντική κατάκτηση που αποδεικνύει ότι ο συντονισμένος αγώνας αποτελεί ισχυρό όπλο στα χέρια των εργαζομένων  για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.


Ακολουθεί η κοινή ανακοίνωση των 19 σωματείων η οποία από σήμερα διακινείται στους χώρους εργασίας των μουσικών.

Διονύσης Χριστόπουλος [*]

Ανακοίνωση 19 Σωματείων Μουσικών 

Αθήνα 27/5/2015

Μετά από την κατάργηση των Σ.Σ.Ε. και την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου οι αποδοχές μας οδηγήθηκαν σε δραματική συρρίκνωση. Οι Δήμοι αντιμετώπιζαν τους μουσικούς σαν ανειδίκευτο προσωπικό που είχε αποτέλεσμα να αμειβόμαστε σαν απόφοιτοι Λυκείου. Μετά από μια μακρά περίοδο που σε πολλούς χώρους εργασίας εδραιώθηκε η αντίληψη ότι οι αγώνες για το δίκιο μας δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα, είχαμε μία πρώτη σημαντική κατάκτηση.

Στο νόμο 4325 που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ την 11η Μαΐου περιλαμβάνεται Διάταξη που προβλέπει ότι οι μουσικοί που είναι κάτοχοι Πτυχίων ή Διπλωμάτων Ωδείων και εργάζονται στους Δήμους θα κατατάσσονται στον κλάδο Τ.Ε. Μουσικών και θα αμείβονται με τους αντίστοιχους μισθούς.

Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη λύνει σε ένα μεγάλο βαθμό την προφανή αδικία, βάσει της οποίας, εργαζόμενοι με πολύ υψηλή εξειδίκευση και κατάρτιση αντιμετωπίζονταν σαν απλοί απόφοιτοι Λυκείου. Καταλαβαίνουμε ότι δε λύνει το πρόβλημα για όλους τους συναδέλφους, ότι δεν αποκαθιστά παρά μόνο ένα μικρό ποσοστό όσων χάσαμε την περίοδο της κρίσης, όμως είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Αυτό γιατί έδωσε μια αύξηση στη συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών στους Δήμους και μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για τις περεταίρω διεκδικήσεις των εργαζομένων του κλάδου.

Δεν συμμεριζόμαστε την άποψη που μάλιστα έφτασε ως στα έδρανα της Βουλής και έβαζε πρώτα το δικαίωμα των Αρχιμουσικών και Κορυφαίων –που σύμφωνα με τα στοιχεία τους είναι μόνο μερικές δεκάδες– και μετά τις αμοιβές των μουσικών που είναι πολλές εκατοντάδες.

Η λογική αυτή που αγνόησε και υπονόμευσε κάθε έννοια συλλογικής και κινηματικής διαδικασίας και διεκδίκησης βασίστηκε πάνω σε μια στενή διοικητική και νομική αντίληψη που για μήνες γυρόφερνε στους διαδρόμους των Υπουργείων, είχε σοβαρό κίνδυνο να οδηγήσει σε αυξήσεις για λίγους και «χαρτζιλίκι» για τους πολλούς ή ακόμα και μειώσεις αμοιβών (χαρακτηριστικό παράδειγμα η Π.Ν.Π. που αναχαιτίστηκε με κινητοποίηση του κλάδου τον Απρίλη του 2013 και έθετε ως προαπαιτούμενο τη μη πρόκληση επιπλέον δαπάνης σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ενώ αν περνούσε θα οδηγούσε στον καθορισμό των αποδοχών μας με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού και προέβλεπε μειώσεις για αρκετούς συναδέλφους).

Επίσης η πρόταση αυτή άνοιγε για τα καλά στο χώρο μας το ζήτημα της αξιολόγησης, σε μια περίοδο που ο μισθός στο Δημόσιο θα συνδέεται με την αποδοτικότητα.

Αντίθετα το αίτημα που βάλαμε και έγινε νόμος επιβαρύνει τον προϋπολογισμό (περίπου 3.250.000 € ετησίως) δίνει σημαντική για την εποχή αύξηση στην συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων και ανοίγει τη δυνατότητα από πιο ψηλά να διεκδικήσουμε μισθολογική αναγνώριση για όσους κατέχουν θέσεις ευθύνης.

Πιο σημαντική κατάκτηση όμως θεωρούμε ότι μετά από πολλά χρόνια 19 Σωματεία συντονιστήκαμε, υπογράψαμε ένα κοινό αίτημα το οποίο συζητήθηκε σε Συνελεύσεις αρκετών χώρων και προχωρήσαμε στη μαχητική κινητοποίηση της 17ης Μάρτη που νομίζουμε ότι ήταν ο βασικός μοχλός πίεσης σε μια περίοδο που η κατάσταση για τους εργαζόμενους είναι πολύ δύσκολη.

Συνάδελφοι η νίκη που είχαμε αποδεικνύει ότι οι αγώνες μας όχι μόνο δεν είναι αναποτελεσματικοί αλλά είναι ο μόνος δρόμος που έχουμε για να παλέψουμε απέναντι στη σημερινή πραγματικότητα.

Η δέσμευση των αποθεματικών των Δήμων με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, το άνοιγμα της συζήτησης για κατάργηση των πρόωρων συντάξεων και η διαφαινόμενη συμφωνία κυβέρνησης – «εταίρων» που θα φέρει ένα τάχα «καλό» και «ήπιο» μνημόνιο, είναι ζητήματα που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.

Η προσπάθεια που ξεκίνησε με το συντονισμό των 19 Σωματείων είναι κάτι που πρέπει να κρατηθεί και να διευρυνθεί σε περισσότερους χώρους του κλάδου. Ο κοινός και μαζικός αγώνας μπορεί να γίνει όχημα αντίστασης και διεκδίκησης για τα δύσκολα ζητήματα που παραμένουν ακόμα άλυτα, όπως η δημιουργία Δημόσιας και Δωρεάν Μουσικής Εκπαίδευσης, η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για τα τεράστια κενά σε Μουσικά Σύνολα και Δημοτικά Ωδεία, η διατήρηση του Δημοσίου χαρακτήρα των δομών που εργαζόμαστε, το σταμάτημα των εφέσεων για συναδέλφους που έχουν κερδίσει Πρωτόδικες αποφάσεις και μπορούν να καταταχθούν άμεσα σε μόνιμες και σταθερές θέσεις αλλά και οι επαναπροσλήψεις επιτυχόντων διαγωνισμών.

Καλούμε κάθε συνάδελφο να δυναμώσει αυτή την προσπάθεια με τη διαρκή και ενεργή συμμετοχή του στη ζωή και τη δράση του Σωματείου του.

Θα συνεχίσουμε με αισιοδοξία τον αγώνα για την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων μας.

Έχουμε πληρώσει υπέρογκους φόρους και εισφορές στα Ταμεία που για δεκαετίες κλέβουν τραπεζίτες, βιομήχανοι και εφοπλιστές.

Δε δεχόμαστε άλλες θυσίες για μια κρίση για την οποία δεν ευθυνόμαστε, αντίθετα διεκδικούμε όλα τα χαμένα της τελευταίας πενταετίας.

Υπογράφουν τα Διοικητικά Συμβούλια

  • Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ)

  • Πανελλήνια Ομοσπονδία Καλλιτεχνικού Προσωπικού ΟΤΑ (ΠΟΚΠ-ΟΤΑ)

  • Πανελλήνια Ένωση Μουσικών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΕΜ-ΟΤΑ)

  • Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος (ΠΜΣ)

  • Πανελλήνιος Σύλλογος Διευθυντών Αρχιμουσικών Υπαρχιμουσικών Φιλαρμονικών Ορχηστρών ΟΤΑ (ΠΑΣΥΔΑΥΦΟ – ΟΤΑ)

  • Σύλλογος Εργαζομένων Συμφωνικής Ορχήστρας Δήμου Αθηναίων (ΣΕΣΟΔΑ)

  • Σύλλογος Καθηγητών Ωδείων Ανεγνωρισμένων (ΣΚΩΑ)

  • Σύλλογος Μουσικών Συμφωνικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης

  • Σύλλογος Μουσικών Φιλαρμονικής Δήμου Αθηναίων (ΣΥΜΦΠΟΔΑ)

  • Σωματείο Εκτελεστών Φιλαρμονικής Ηρακλείου Κρήτης

  • Σωματείο Μουσικών Φιλαρμονικής Δήμου Ροδίων

  • Σωματείο Εκτελεστών Φιλαρμονικής Καλαμάτας

  • Σωματείο Μουσικών Φιλαρμονικής Κορίνθου

  • Σωματείο Μουσικών Φιλαρμονικής Τρίπολης

  • Σωματείο Εργαζομένων Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων

  • Σωματείο Καθηγητών Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης

  • Σωματείο Καθηγητών Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης

  • Σωματείο Εργαζομένων Δημοτικού Ωδείου Πετρούπολης

  • Εργαζόμενοι Φιλαρμονικής Ορχήστρας Δήμου Πειραιά
_______________
* Το κείμενο αυτό είναι από το blog του σ. Διονύση Χριστόπουλου (https://dionysischristopoulos.wordpress.com/) . Ο σ. Δ. Χριστόπουλος είναι πρόεδρος του συλλόγου μουσικών Φιλαρμονικής Δήμου Αθήνας και εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΔΣ του ΟΠΑΝΔΑ

[1] Άρθρο 26, παράγραφος 8 του Νόμου 4325/2015

Η παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3475/2006 (Α΄ 146),όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 παρ. 4 εδάφιο γ΄του ν. 3687/2008 (Α΄ 71) εφαρμόζεται και στους μουσικούς των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στα νομικά πρόσωπα αυτών. Προσόντα διορισμού του κλάδου Μουσικών ΤΕ, στον οποίο κατατάσσονται αυτοδικαίως οι μουσικοί των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, με πράξη του οικείου δημάρχου, είναι πτυχίο ή δίπλωμα μουσικής ειδίκευσης αναγνωρισμένου μη ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή πτυχίο μουσικής ειδικότητας του άρθρου 8 παρ. 5 του ν. 2158/1993 (Α΄109) ή πτυχίο ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής και απολυτήριο εξατάξιου Γυμνασίου ή Λυκείου της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής.

7,137ΥποστηρικτέςΚάντε Like
593ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,107ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
406ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής